• Ansiktsmassage
  • Ansiktsbehandling kräm

Laser mot nagelsvamp

Nagelsvamp

Nagelsvamp påverkar 2-14% av den vuxna befolkningen. Svamp som livnär sig på keratin, ett protein i vår nagel, orsakar detta upprepande besvär. Svampen förökar sig i fuktig miljö och invaderar nagelbädden genom att penetrera nageln. Nagelsvamp kan orsaka smärta, påverka oss när vi går och försämra vår självkänsla.

Vad behöver jag veta?

• Behandlingen är säker
  • Ingen bedövning krävs
  • Det finns inga bieffekter
  • Det syns ingen synlig skada på nageln eller huden
  • Strumpor och skor kan användas direkt efter behandlingen
  • Nagellack kan användas direkt efter behandlingen
  • Ingen återhämtningstid
Behandling mot nagelsvamp

Kliniska studier

En utredning har visat att denna laserterapi är en säker, effektiv och väl tolererad metod som stimulerar tillväxten av nya fina naglar hos patienter med nagelsvamp. Märkbara resultat har man sett två månader efter första behandlingen.

Vissa receptbelagda mediciner mot nagelsvamp har biverkningar och är därför inte alltid bästa alernativet. Ett annat alternativ är kirurgi, då man tar bort nageln. Laserterapi för behandling av nagelsvamp är en populär behandling tack vare dess höga effektivitet och tolerans.

Är behandlingen smärtsam?

Under laserbehandlingen, rör sig laserstrålen långsamt över nagelbädden. Laserstrålen genererar värme under nageln och i den underliggande svampen. Under behandlingen kan man känna en viss värme, och varje tå tar cirka 1-2 minuter att behandla.
För vissa kan det kännas obehagligt under behandlingen på grund av den genererande värmen i nageln, men detta varierar från person till person.

Nagelsvamp laser

Hur snabbt försvinner nagelsvampen?

Ni kommer inte att se resultat omedelbart, men under de kommande månaderna kan man se en friskare nagel växa ut. Naglar växer långsamt, så för vissa kan det dröja flera månader innan man ser resultat.

Behövs det flera behandlingar

Flera behandlingar kan behövas beroende på nagelsvampens omfattning

Din terapeut kommer att bedöma hur många behandlingar som krävs, samt rekommendera rätt behandling av dina naglar så att nagelsvampen inte återkommer.

Patientkommentarer

”Behandlingen är smärtfri! Alla 10 tår tog cirka 10 minuter att behandla. Det har gått 6 månader, och mina tånaglar växer ut normalt. Jag har märkt en stor förbättring på min stortå, som hade mest nagelsvamp. Den växer ut långsammare än de andre, men är finare än på många år. Jag älskar resultatet!”
– Betty B. Surfside, Florida

Boka en tid nära dig